środa, 10 lipca 2013

Zewnętrzne 'nie ja'

Bāhirānattasuttaṃ (SN 35.6) - Sutta o zewnętrznym 'nie ja'

"Rūpā, bhikkhave, anattā. Yadanattā taṃ 'netaṃ mama, nesohamasmi, na meso attā'ti evametaṃ yathābhūtaṃ sammappaññāya daṭṭhabbaṃ. Saddā… gandhā… rasā… phoṭṭhabbā… dhammā anattā. Yadanattā taṃ ‘netaṃ mama, nesohamasmi, na meso attā’ti evametaṃ yathābhūtaṃ sammappaññāya daṭṭhabbaṃ. Evaṃ passaṃ…pe… 'nāparaṃ itthattāyā'ti pajānātī"ti. 

Chaṭṭhaṃ.

"Formy (widziane), mnisi są nie ja. Jeśli są nie ja, 'to nie jest moje, to nie jestem ja, to nie jest moje ja' - tak właśnie zgodnie z prawdą, z pełną mądrością powinno być ujrzane. Dźwięki ... zapachy ... smaki ... to, co dotykane ... dhammy są nie ja. Jeśli są nie ja, 'to nie jest moje, to nie jestem ja, to nie jest moje ja' - tak właśnie zgodnie z prawdą, z pełną mądrością powinno być ujrzane. Tak widząc, mnisi ...etc... Rozumie on - '... niczego innego nie ma więc w tym życiu'".

Szósta [sutta z rozdziału Aniccavaggo].
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz