piątek, 3 stycznia 2014

Stan bramina - druga mowa

Dutiyabrahmaññasuttaṃ (SN 45.38) - Druga sutta o stanie bramina

Sāvatthinidānaṃ. "Brahmaññañca vo, bhikkhave, desessāmi, brahmaññatthañca. Taṃ suṇātha. Katamañca, bhikkhave, brahmaññaṃ? Ayameva ariyo aṭṭhaṅgiko maggo, seyyathidaṃ – sammādiṭṭhi …pe… sammāsamādhi. Idaṃ vuccati, bhikkhave, brahmaññaṃ. Katamo ca, bhikkhave, brahmaññattho? Yo kho, bhikkhave, rāgakkhayo dosakkhayo mohakkhayo – ayaṃ vuccati, bhikkhave, brahmaññattho"ti. 
 
Aṭṭhamaṃ.

W Savatthi. "O stanie bramina zatem was, mnisi, będę nauczał, i o celu stanu bramina. Słuchajcie tego. Jaki jest zatem, mnisi, stan bramina? To jest właśnie szlachetna ośmioczęściowa ścieżka, jak następuje - słuszny pogląd ...etc... słuszne skupienie medytacyjne. O tym mówi się, mnisi, stan bramina. Jaki jest zatem, mnisi, cel stanu bramina? To jest, mnisi, zniszczenie pożądania, zniszczenie gniewu, zniszczenie niewiedzy - o tym mówi się, mnisi, cel stanu bramina."

Ósma [sutta z rozdziału Paṭipattivaggo].
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz