piątek, 3 stycznia 2014

Stan bramina - pierwsza mowa

Paṭhamabrahmaññasuttaṃ (SN 45.37) - Pierwsza sutta o stanie bramina

Sāvatthinidānaṃ. "Brahmaññañca vo, bhikkhave, desessāmi, brahmaññaphalāni ca. Taṃ suṇātha. Katamañca kho, bhikkhave, brahmaññaṃ? Ayameva ariyo aṭṭhaṅgiko maggo, seyyathidaṃ – sammādiṭṭhi …pe… sammāsamādhi. Idaṃ vuccati, bhikkhave, brahmaññaṃ. Katamāni ca, bhikkhave, brahmaññaphalāni? Sotāpattiphalaṃ, sakadāgāmiphalaṃ, anāgāmiphalaṃ, arahattaphalaṃ – imāni vuccanti, bhikkhave, brahmaññaphalānī"ti. 

Sattamaṃ.

W Savatthi. "O stanie bramina zatem was, mnisi, będę nauczał, i o owocach stanu bramina. Słuchajcie tego. Jaki jest zatem, mnisi, stan bramina? To jest właśnie szlachetna ośmioczęściowa ścieżka, jak następuje - słuszny pogląd ...etc... słuszne skupienie medytacyjne. O tym mówi się, mnisi, stan bramina. Jakie są zatem, mnisi, owoce stanu bramina? Owoc wejścia w strumień, owoc powracającego raz, owoc niepowracającego, owoc stanu arhata - o nich mówi się, mnisi, owoce stanu bramina."

Siódma [sutta z rozdziału Paṭipattivaggo].
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz